27 Σεπτεμβρίου 2021
Τηλέφωνο: 210 4974600

Ιανουάριος 2018

  1. Home
  2. Ιανουάριος 2018

23-1-2018

Οι μαθητές του τμήματος Α6 επισκέφτηκαν και ξεναγήθηκαν σήμερα στη Μάντρα του Μπλόκου της Κοκκινιάς.

17/8/1944: «Προσοχή-προσοχή! Σας μιλάνε τα τάγματα ασφαλείας. Όλοι οι άνδρες από 14-60 ετών να πάνε στην πλατεία της Οσίας Ξένης για έλεγχο ταυτοτήτων. Όσοι πιαστούν στα σπίτια τους θα τουφεκίζονται επί τόπου». Πανικός σε κάθε σπίτι και σε κάθε δρόμο της πόλης… Η τραγωδία μόλις άρχιζε…

Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για όσα έγιναν τότε στη γειτονική Νίκαια. Το ιδιαίτερο αυτή τη φορά ήταν ότι η υπεύθυνη του μουσείου δε στάθηκε μόνο στα γεγονότα. Εμπλούτισε την αφήγησή της με πολλαπλές προσωπικές μαρτυρίες ανθρώπων που είναι ακόμη εν ζωή ή και απογόνων αυτών. Στάθηκε ιδιαίτερα στην περίπτωση της Διαμάντως Κουμπάκη αλλά και σε άλλους αγωνιστές των οποίων οι φωτογραφίες ήταν διάσπαρτες στο χώρο. Οι μαθητές ήρθαν αντιμέτωποι με ερωτήματα όπως: ‘Τι γίνεται όταν το έγκλημα γίνεται επιστήμη;’: θηριωδίες Γερμανών, ‘Πώς αντιδρούν οι καθημερινοί άνθρωποι και γίνονται ήρωες;’: αντίσταση στον εχθρό χωρίς φόβο αλλά και ‘Πώς αντέδρασαν κάποιοι εις βάρος της πατρίδος τους;’: συνεργάτες των Γερμανών. Τελικά το συμπέρασμα που βγήκε είναι ότι: ‘Είμαστε οι επιλογές μας’ (Σαρτρ) και ότι χωρίς τη μνήμη των όσων έγιναν πριν κάποια χρόνια δίπλα μας ελλοχεύει ο κίνδυνος για μελλοντικά δεινά. Στη συνέχεια έγινε η προβολή του  δραματοποιημένου ντοκιμαντέρ του  Διονύση Γρηγοράτου (ΕΡΤ, 1982): «Το Μπλόκο της Κοκκινιάς».

ΈΚΘΕΣΗ “ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ: Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ”

Οι μαθητές του Α3 στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας παρευρέθηκαν στην έκθεση για τον Ι. Καποδίστρια στην αίθουσα Ελευθέριος Βενιζέλος της Βουλής. Είχαν την ευκαιρία να προσεγγίσουν τις πολλαπλές πτυχές της προσωπικότητας του πρώτου κυβερνήτη της Ελλάδας με διάφορους τρόπους κυρίως βιωματικούς. Αρχικά είδαν από κοντά ιστορικά τεκμήρια, έγγραφα αλλά και έργα τέχνης, όπως τα πορτρέτα των γονέων του αλλά και του ίδιου. Στη συνέχεια αφού έκατσαν άνετα σε ένα μεγάλο κύκλο ενημερώθηκαν για το ιστορικό πλαίσιο της εποχής και παρακολούθησαν σε θεατρική αναπαράσταση τις σκέψεις, το δίλημμα αλλά και την αγωνία του Καποδίστρια πριν έρθει στην Ελλάδα. Έπειτα οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και ακολουθώντας τις οδηγίες των δύο θεατροπαιδαγωγών πήραν μέρος σε ένα παιχνίδι ρόλων. Τι πιο ωραίο για να νιώσουν τα παιδιά την Ιστορία αλλά και να αναζητήσουν τον αντίκτυπό της στη σύγχρονη εποχή; Σε αυτό συνέβαλε ιδιαίτερα και η ξενάγηση που ακολούθησε στην αίθουσα της Ολομέλειας, όπου λαμβάνουν χώρα οι συνεδριάσεις των εκπροσώπων του ελληνικού λαού και παίρνονται οι πιο κρίσιμες αποφάσεις για τη χώρα μας.